شستشوی پرده زبرا
نوشته شده توسط : atiemoeini

پرده زبرا از دو قسمت تور و پارچه تشكيل شده و بدليل قرار گرفتن در مسير پنجره و جريان هوا بيشترين گرد و خاک را به خود جذب كرده و اگر مدت زمان طولانی تميز و يا شستشو نشود ،پرده به مرور چرک تاب شده و ممكن است نياز به تعويض كلی پيدا كند.

ترجيحا پرده ها را هر شش ماه يكبار شستشو دهيد.

روش های شستشوی پرده زبرا

روش اول شستشوی پرده ،به كمک دستگاه بخارشوی است كه ممكن است همه افراد دسترسی به دستگاه بخارشوی نداشته باشند و نكته بعدي اينكه به كمک اين روش تميزی كامل حاصل نشده و اين يک روش تميز شدن كامل نيست اما پرده را بدون نياز به باز كردن از جای خود ميتوان در حالت  باز شده تميز كرد و يكی از ساده ترين روش های تميز كاری پرده زبرا است.

يک روش ساده نيز وجود دارد كه نياز به ابزار خاصی نداشته و تنها با يک اسفنج نرم و مواد شوينده ميتوانيد پرده را كف مالی كرده و در جای خود تميز كنيد.

در اين روش به دليل خارج نشدن كف و آب ، تميزی سطحي صورت گرفته و براي اينكه كف و آب از پارچه عبور كند بهتر است در اين روش طوری تميز كنيد كه آب و كف ،در پارچه باقی نمانده و كثيفی و گرد و خاک حتما از پرده خارج شود.

روش بعدی شستشوی پرده زبرا استفاده از خدمات خشک شويی است كه در اين روش پرده پس از باز كردن از بست فلزی و خارج كردن پارچه ، با استفاده از مواد مخصوص و بدون استفاده از آب تميز می شود و اين نوع خدمات و خشک شويی پرده زبرا فقط توسط مراكز خاصی انجام ميشود .

اين روش بدليل پايين بودن كيفيت شستشو خیلی توصيه نمی شود.

روش چهارم ، شستشوی كامل پرده با آب و مواد شوينده است كه در ابتدا براي شستشوی  پرده زبرا بايد پرده را از جاي بست های خود خارج كنيد .

بست های پرده زبرا يا پيچی هستند و يا فنری و پس از پايين آوردن پرده پيچ های يک طرف را باز كرده و پارچه را از جای خود به صورت كشويی خارج كنيد وبه كمک يک اسفنج نرم  و مواد شوينده معمولی( ترجیحا بدون آنزیم و غیر اسیدی )  پارچه را روی يک سطح صاف شستشو دهيد سپس با فشار آب کم پرده را آبکشی کرده و بعد از خارج شدن آب آن و قبل از خشک شدن كامل ،آن را در جای خود قرار داده و پرده شسته شده را باز كنيد تا به همان شكل خشک شود.

معايب و مزاياي شستشوي كامل پرده زبرا

در اين روش احتمال آسيب رسيدن به پارچه زياد است.در حين شستشوی پرده زبرا نبايد پارچه چروكيده شود و يا روی هم مانده و خشک شود. ممكن است، پارچه حالت قبلی خود را از دست بدهد.( به دليل شستشوی نامناسب)

باز كردن كامل پرده زبرا ، مقداری تخصصی بوده و از عهده بعضی از افراد خارج است و براي خارج كردن پارچه احتمال پاره شدن آن زياد است و اين كار بايد با دقت كافی انجام شود.

مزيت شستشوی كامل پرده زبرا در تميزی كامل آن است و در مكان هایی كه نياز به پاكيزگی دوره ای و كامل هست بهترين مورد هست.

موارد احتياط  هنگام شستشوي پرده

اگر در پرده های شما چسب بكار رفته و يا احتمال پوسيدگي در پارچه وجود داشته باشد، بهترين روش تميز كاری ونظافت پرده، روش خشک شويی است و يا در صورت ارسال پرده و  اين نوع خدمات به شركت ها حتما اين موضوع را با آنها مطرح كنيد تا با احتياط بيشتری پارچه را باز كرده و شستشو دهند.

بيشترين آسيب ديدگی پرده ها در هنگام نظافت و باز كردن و بستن پرده ، به خصوص در فصل پايان سال و يا رنگ كردن ديوارها اتفاق می افتد ،پس حتما در هنگام باز و بسته كردن پرده با احتياط اين كار را انجام دهيد.

برای مشاوره در زمینه خرید یا فروش پرده میتوانید به سایت مصطفی عامری مراجعه کنید.





:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 خرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: